Klein stukje paradijs

Tanga, een mooie badplaats aan de kust van Tanzania. Ons kamp ligt op 15min rijden van het centrum, direct aan de zee. De eerste indruk van het kamp was een ruim opgezet wooncomplex met 8 huizen/bungalows. Tussen de huizen door kan je de zee zien liggen, sterker nog je kan er zo in lopen! Klinkt als een paradijs? Dat is het ook! Ondanks de badkamers zonder licht, een van de huizen zonder elektriciteit, heel veel muggen en een aantal schorpioenen hebben wij ons hier de eerste week goed vermaakt.

Wij werken deze hele maand in een school; Muhako Primary. In plaats van scheuren in de muren vullen met cement mogen wij nu aan het werk om bureaus te maken. Van begin tot eind, dus zagen, schuren, lakken, timmeren, monteren, etc. Onze fundi (=vakman) hier is de leukste tot nu toe; hij is 36 jaar, maar lijkt op een grote baby. De kinderen hier zijn super vriendelijk en gezellig. Deze week hebben wij ons goed vermaakt op de school.

De weg naar school kruist 2 dorpjes waar altijd mensen te vinden zijn. Het is super leuk en interessant om tussen de lokale bevolking te mogen leven. Iedereen is super vriendelijk hier en gastvrij. Wij hebben sinds dag 1 een nieuwe vriend erbij, een nieuw lid van onze groep; Mister Big. Hij is een 22-jarige jongen uit het dorp die graag zijn Engels wil verbeteren en het leuk vind om met ons op te trekken. Een super lieve jongen met een mega groot hart.

Vrijdagavond hebben wij een kijkje genomen in het lokale 'uitgaansleven'. Omdat wij zaterdag in Tanga willen gaan stappen, zijn wij vrijdag in het dorp gebleven. Er is een klein huisje met een grote speaker en drinken. Voor het huisje is ruimte om te dansen, en langs de rand staan stoelen om op te zitten. Het was aardig druk, maar alleen mannen. Hoewel iedereen heel vriendelijk is, is het toch wel intimiderend om als 2 blanke meiden comfortabel te zijn en te dansen als er 25 Afrikaanse mannen naar je kijken. Gelukkig hadden wij onze jongens bij ons, en was Mister Big daar, dus het was heel gezellig. De lokale jongens dansten er op los, echt geweldig om te zien. Zaterdag naar Tanga, kijken hoe het uitgaansleven in de stad is. Ik ben benieuwd.

Opa en oma

We hebben jou verhaal gelezen en je foto gezien , wat is dat prachtig schat . Ik kan me voorstellen dat je daarvan geniet . Kus en knuffel van ons.

Ap Kim en Connie

Blij te lezen dat je het weer naar je zin hebt. Ander werk vrolijke mensen. Dan weet je weer waar je het voor doet.
Blijft leuk om te lezen.
Ook leuke fotos. Dikke knuf van ons ????

Karin

Nice Peet ????