Kilimanjaro

Lieve lezers,

om te beginnen wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn verhalen. Ik doe het met plezier, maar fijn dat ik er anderen blij mee kan maken.

Na het kamp boven in de bergen zijn we nu in een kamp onderaan dezelfde berg. Tegenover ons vertrouwde wifi-punt, dus internet wanneer we willen. Het kamp is meer ingericht om als camping te dienen. Wij slapen twee grote legertenten, jongens en meisjes gescheiden, de toiletten en douches in een apart gebouw, kampvuur in het midden en een open gemeenschappelijke ruimte met keuken. De crew van het vorige kamp is met ons mee gekomen, dus dat is wel leuk. Hoewel het niet echt als familie voelt, is het wel gezellig met zijn allen.

Zaterdag zijn we aangekomen in het kamp. Na de boodschappen zijn we naar een lokale markt geweest. Ik had een idee hoe het zou zijn, maar niets was minder waar. De oude houten kramen stonden schots en schreef in rijen, net zoals ik verwacht had, maar wat er voornamelijk te koop was; tassen, rugzakken, kleding en schoenen. En dan niet handgemaakt of uniek, maar de spullen die opgekocht worden bij de mensen die donaties aannemen uit andere landen. Zo is ons verteld. Kleding die je gedoneert hebt, zou je dus zomaar terug kunnen vinden op een van de kramen. Ergens begrijpelijk, deze mensen moeten ook geld verdienen, en zoveel kleding en schoenen gebruiken zij zelf niet. Maar het was wel bijzonder om te zien.

Vandaag zijn we begonnen op de nieuwe school. Heel anders dan de vorige school, de docenten zijn allemaal spraakzamer en de kinderen veel vrijer en vrolijker. Het eerste klaslokaal waar we binnen liepen, was vol met peuters en kleuters, en voor we het wisten hingen ze aan onze armen en op onze rug. De werkzaamheden zijn hetzelfde als de vorige school, scheuren in de muren en vloer repareren. Het begint wat eentonig te worden, en iedereen heeft wat minder plezier in het werk. Natuurlijk willen we allemaal de gemeenschap hier helpen, maar het mag wel iets diverser zijn qua werkzaamheden. Misschien dat het nog verbetert.

Het klimaat hier onderaan de berg is totaal anders dan bovenop de berg. Het is hier zonnig, warm en droog. En met warm bedoel ik 40 graden in de zon, 30 in de schaduw. Gister heerlijk in de zon gelegen, gewerkt aan mijn bruine kleurtje. Werken in deze temperaturen is wel wat moeilijker, en afkoelen is dan erg moeilijk. Waarschijnlijk went de warmte met een paar dagen. Ik ga zeker niet klagen over het lekkere weer hier, nu ik weer hoe het in Nederland is.

De tijd gaat snel, ik ben al halverwege mijn reis. Ik wil absoluut nog niet aan naar huis gaan denken en mijn afscheid hier met mijn lieve familie, maar ik begin mijn familie thuis toch wel te missen. Het klinkt cliché, maar ik ben er achter gekomen wie echt belangrijk zijn in mijn leven, de mensen die ik echt mis. Ik ben zo gelukkig met mijn lieve familie en vrienden, ik hou van jullie.

Tot zover kleine muis vanuit Tanzania, nog steeds blij en gelukkig om hier te zijn. Tot snel! Liefs en knuffel xxx

Reacties

Reacties

Papa en mama

Haha, kleine muis. Weer een goed verhaal. Zie je maar weer dat de manier waarop wij denken te helpen niet de juiste manier is. Jammer dat er niet veel lokale dingen te koop waren. Dat zou best bijzonder zijn geweest. We hebben trouwens thuis nog wat scheuren in de muur. Die zullen we voor je laten zitten. Houden van je. Xx

Connie en Ap

En als je toch bezig bent hier is het 1 en al scheur hihi. Weer super te lezen Peet. Je doet het zo goed. Best een beetje jaloers hoor wou dat ik dit kon. Dit pakken ze je nooit meer af.
Dikke knuffel van ons drietjes.....

Oma en opa

Weer een super stukje geschreven Peet . De tijd gaat snel geniet nog maar van de 40 graden , hier is het veel koeler.de groetjes van ons , kus en dikke knuffel.

Karin

Blijft leuk om mee te lezen.
Maar je zou verwachten dat er zeker meer te doen is dan scheuren repareren ????
Ik hoop dat het nog wat interessanter wordt Peet.
Maar vooral gewoon genieten ervan meis ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active