Tanzania

Van het tropische Muhaka naar het gebergte van de Kilimanjaro. Onderaan de berg ligt het plaatsje Moshi waar het volgende kamp ligt. Het huidige kamp ligt op ongeveer 2 kilometer hoogte wat betekent dat iedere wandeling een opgave is met links en rechts enorme afgronden. De temperatuur is een flink stuk lager hier door de bewolking en veel wind. Slapen met een trui en sokken aan om warm te blijven. Wat fijn is; de muggen houden niet van deze kou dus die zijn nergens te bekennen.

Op maandag zijn we aangekomen in Moshi en hebben we de nieuwe groep ontmoet. Maar liefst drie meiden en twee jongens die onze groep komen versterken. Allemaal leuke mensen, hier en daar wel een paar negatieve punten maar over het algemeen een leuke groep! Het nieuwe kamp is zeker wat anders dan we gewend zijn in Kenia. Hier verblijven we in een groot huis, met twee slaapkamers met badkamers en een woonkamer. De crew is minder familieachtig dan in de andere kampen, wat wel jammer is. Gelukkig zijn we met een grote groep nu dus we hebben elkaar.

Dinsdag zijn we naar de school gelopen waar we gaan werken. Voor de mensen uit omgeving Apeldoorn, stel je de Ugchelse berg voor maar dan 5 keer hoger en steiler. En dat moeten we dus heen en terug lopen, iedere dag. Opzich goed voor de conditie, maar dit is wel wat zwaar. De gebouwen van de school zitten vol met scheuren in de muren, van boven naar beneden. Wij gaan deze scheuren opvullen met cement, zodat de school weer een tijdje mee kan.

Woensdag en donderdag hebben wij onze werkdagen gehad in de school. Best zwaar werk maar zeker wel nodig. De kinderen zijn wat meer verlegen hier en terughoudend, wat best wel rustig is tijdens het werk. Vrijdag hebben we een vrije dag gehad, bij een local zelf een lepel gemaakt. Zaterdag de stad in geweest, en vandaag op zondag lekker relaxen bij een hotel in de buurt.

Voor zover mijn eerste week in Tanzania. Ik ben heel benieuwd hoe de rest van de maand hier verloopt. Tot snel!

Papa en mama

En weer mooi verhaal. Fijn dat de groep wat groter is. Altijd wel iemand die in de buurt is voor een gezellig verhaal of om samen even niets te zeggen. Ook hier van willen we de foto's zien maar zeker thuis ben ik nieuwsgierig naar alle filmpjes.
Dikke kus, pap en mam

Oma en opa

Wat een belevenissen Peet . Knuffel van ons.

Henny en John

Hallo Petra, Weer heel wat beleeft in een week Tanzania, Mooie foto's, leuk om te lezen en te zien. Benieuwd naar je volgende verhaal. Veel liefs van ons xxx

Karin

Klinkt nog steeds super.
Blijf genieten en schrijven dan genieten wij mee ????
Have fun babe

Connie en Ap

Super jouw verhalen. Heerlijk om te lezen. We vinden je een steeds stoerdere kanjer. Dikke knuffel en kus van Kim